Дитяча творчість: як розвивається дитина?

Дитяча творчість - унікальне явище, що дозволяє дитині висловлювати основні потреби мозку, що розвивається, ефективно пізнавати навколишній світ і проявляти свою індивідуальність.

Мы предлагаем для детей товары творчества купить большой выбор,высокое качество и доступная цена.

На думку відомого вітчизняного психолога Л.С. Виготського в кожний віковий період творча уява проявляється особливим чином, властивим саме тієї ступені розвитку, на якій знаходиться дитина. Розглянемо, що відбувається на кожному віковому етапі і як змінюється «провідний тип» творчості.

У перші роки життя (до 2-3 років) у дітей починає активно розвиватися моторне, рухове творчість: це танці, рухи під музику, придумування і апробація нових рухів. Діти повзають, ходять, бігають, танцюють і «кривляються», стрибають і катаються по підлозі - тобто роблять все те, що ще недавно було їм недоступно, а тепер їм хочеться спробувати і насолодитися новими вміннями. Як і всі інші види дитячої творчості, воно виникає не «на порожньому місці»: в його основі - нагальна вимога розвитку моторної області кори головного мозку, яка є провідною для першого ступеня інтелекту, званої в психології «сенсомоторним інтелектом». Саме в цей час закладається основа для подальшого активного освоєння мови, а пізніше - листи. Крім того, регуляція рухів власного тіла, вміння прискорюватися і гальмувати в залежності від зовнішніх стимулів (наприклад, ритму музики) безпосередньо пов'язані з умінням контролювати і свій емоційний стан, поведінку. Тому так важливо дати дитині в цьому віці набегаться і накувиркаться, заохочуючи його прагнення до танцю - адже це необхідні умови для повноцінного розвитку.

Поступово до рухового творчості приєднується і стає все більш домінуючим художня творчість: з трьох років активно зростає інтерес дітей до малювання. Саме ця форма діяльності тепер дозволяє найбільш легко і повно виразити те, що так актуально для дитини: бачення навколишнього світу і своє розуміння його. В основі дитячих малюнків - яскраві враження. З плином часу вони переходять від «проби пера», коли їм цікавий сам процес виникнення кольоровий лінії, що йде за олівцем, до сюжетним картинки. Зображуючи себе, свою сім'ю, домашня тварина або трамвай, побачений на вулиці, дитина запам'ятовує на папері свій образ світу і ті його ознаки, які значимі для нього. Якщо кішка дряпається - він намалює їй кігті, але може забути про вуса: вони ще не входять в його образ кішки, адже він не взаємодіє з ними (на відміну від кігтів!). Інший приклад: зображуючи людини, молодші дошкільнята часто малюють так званих «головоногих»: схему людини, що складається з ніг і голови, без тулуба. Психолог К. Річчі, який досліджував дитячі малюнки, запитав у дитини: «Як, у твого людини тільки голова і ноги?» - «Звичайно», - відповіла дитина - «цього вистачить, щоб бачити і ходити гуляти». Чим старшою стає дитина, тим з більшої кількості ознак він становить свої уявлення про предмети і явища, і значить, тим докладніше стають малюнки. Так розвивається здатність виділяти значуще і другорядне в явищах навколишнього світу, представляти цілісний образ, тренується дрібна моторика рук, яка скоро знадобиться в школі, просторове мислення, зорова орієнтування в просторі. Малюнок - це провідний спосіб розповіді про предмет, про своє знання, поки ще ближчий дитині, ніж усне, або тим більше письмове, виклад своїх думок. І це найдоступніший і улюблений дітьми спосіб самовираження в період від 3-х до 8-ми років (в середньому).

Дійсно, піку свого розвитку малювання як типова форма дитячої творчості досягає приблизно в 7-8 років, потім любов і інтерес до нього у дітей починає слабшати. Самостійна тяга до малюнка пропадає у більшості хлопців, зберігається же тільки у художньо обдарованих дітей і тих, кого стимулюють малювати цілеспрямовано: учнів художніх шкіл, класів і т.п. Однак для середнього та старшого шкільного віку (10-17 років) найхарактернішою з усіх видів творчості є літературне, чи словесне. Воно стає особливо значущим в період статевого дозрівання у підлітка. У цьому віці всередині кожного відкривається цілий світ внутрішніх переживань і спонукань. Ускладнюються відносини з оточуючими, більш глибоко осмислюються враження із зовнішнього світу. Значно підвищується емоційність, підліток стає легко збудливим, різко реагує навіть на слабкі впливу (дотику, зауваження). Але все такою ж актуальною залишається потреба висловити своє бачення навколишнього світу і своє ставлення до нього. Тому діти переходять від малюнків до словесної творчості, що дозволяє більш точно передавати складні душевні переживання, неоднозначні події та непрості міжособистісні стосунки, які стають дуже важливими для підлітків.

Как сократить время постройки дома

Как Правильно Укладывать Теплый Пол

Как Правильно Сделать Теплый Пол

Стоимость Укладки Ламината

Чистової обробка в квартири